Tuesday, December 8, 2009

Alahai Chot !!!

Chot baru habis bermain bola sepak dan berjalan menuju ke kereta. tiba di keretanya, Chot mendapati ada kesan kemik di sebelah pintu penumpang seperti telah dilanggar orang. keesokan harinya, Chot membawa kereta itu ke bengkel.

Ah Beng yang sememangnya tahu akan ke'bendul'an Chot, cuba mempermainkannya. dia memberitahu, sekiranya Chot meniup melalui lubang ekzos keretanya, pintu yang kemik itu akan kembung kembali dan keretanya akan kelihatan seperti sediakala.

Chot pun pulang ke rumah dan tersu meniup melalui lubang ekzos keretanya. phuuuhhh!! phuuhhh!!! tiada apa-apa yang berlaku. chot meniup dengan lebih kuat lagi namun pintu keretanya yang kemik itu tidak kembung juga.

teman serumahnya, saod keluar dan bertanya, ' apa hang buat tu?'
chot pun menjelaskan kepada saod, bagaimana Ah Beng si mekaik woksyop telah mengarahkannya untuk meniup melalui ekzos kereta supaya kemik di pintu keretanya akan kembung semula.

Saod menepuk dahi. dia ketawa berdekah-dekah sambil berkata, 'awat la hang ni mangkuk sangat, Chot oi? hang tutuplah semua cermin tingkap kereta hang ni dulu, barulah boleh!'

aduhyai ... korang dapat imejin tak ?!!! kwang kwang kwang ...

Monday, December 7, 2009

al-kisah Tijah binti Kulup Kecil

Ingat lagi pada Tijah Binti Kulup Kecil? alah.. gadis kampung yang putus cinta dengan lelaki mat saleh, kemudian tulis surat 'to cut connection' antara dia dengan lelaki itu. yang ada 'don't play-play with my liver' dan 'safe walk' tu.

lama kita tak dengar berita tentang tijah. untuk pengetahuan anda baru-baru ini tijah ada 'blind date' dengn seorang lelaki . terlebih dahulu tijah mengatur rancangan, seorang kawannya akan menelefon dalam masa tiga jm selepas tijah keluar. tijah buat rancangan supaya dapat melarikan diri seandainya tahap kehenseman lelaki yang bakal ditemuinya nanti tidak mencapai piawaian cita rasanya.

betul, lelaki itu tidak sehensem mat saleh yang mengecewakan tijah dahulu. muka poyo habis. sedang tijah begitu boring melayan lelaki itu, tiba-tiba telefon bimbitnya berbunyi. tijah menjawab telefon itu dan buat muka sedih.

'maaflah, saya kena balik sekarang, datuk saya baru saja meninggal dunia!'
kata tijah teresak-esak selepas menjawab panggilan tadi.

lelaki poyo membalas, ' eh, tak apa, tak apa. syukurlah datuk awak mati dulu, kalau tidak nenek saya pulak yang terpaksa meninggal dunia.'

kuang kuang kuang!!!

Thursday, October 29, 2009

PERIBAHASA MELAYU MODEN

peribahasa sastera melayu klasik kini semakin maju dizaman serba canggih ini hingga tercetus sastera melayu moden yang canggih lagi berteknologi.

Alang-alang menggesek kad kredit,biarlah sampai kredit limit
maksudnya elok la tuh pakai kad hutang,belasahlah sampai hutang penuh keliling pinggang.

Bapak rock,anak rap
maksudnya kalau bapak dah tak betul,alamatnya anak lagilah perangai cam haram.

Harapkan pagar,pencuri panjat pagar
maksudnya pagar lawa pun tak guna kalo pencuri boleh panjat.

Jangan ingat air yang tenang tiada pencemaran
maksudnya pencemaran air lebih dahsyat apabila berlaku di tempat air tak mengalir

seperti menatang minyak mintak full tank
maksudnya minyak sekarang dah mahal sangat!jadi kalo dapat isi full tank tu kira hebatlah.

Wednesday, October 7, 2009

Tok Imam & 3 org !@#$%^&*(0

Di sebuah kampung,ada 3 orang remaja yang suka melepak.seorang bernama Ali,seorang Budin dan seorang lagi Ciko.aktivit seharian 3 pemuda yang suka melepak tidak kira masa,menyebabkan tok imam di kampung itu tidak senang duduk.

Pada suatu petang,tok imam datang ke tempat mereka lepak dengan niat hendak tarbiah 3 orang pemuda ini.

Maka,ketika itu berlakulah beberapa insiden cabar mencabar.tok imam mencabar si mangkuk hayun 3 ekor itu berjemaah ke surau,bila masuk waktu maghrib nanti.

Si Ali pun berkata:"tok imam ingat kami ni jahil sangat ke?takpa,nanti kami buktikan yang kami bukan jahil seperti disangka."

Maka,apabila hampir masuk waktu maghrib pergilah si mangkuk hayun 3 ekor itu ke surau.

Tok imam pun suruh Ali azan.tanpa berlengah terus Ali laungkan azan sekuat hati:"Allah Taala...Allah Taala..."

Segera tok imam merampas mikrofon daripada Ali dan suruh tok bilal azan semula.tok imam bengang.Ali jahil tak pandai azan.

Selepas iqamat,masa hendak sembahyang.tok imam pun mengangkat takbiratul ihram.tok imam pun satu hal,angkat sekali tak khusyuk,angkat dua kali pun tak khusyuk juga.

Masuk kali ketiga,Budin panggil tok imam:"tok!tok!duduk kat belakang biar saya jadi imam!."

Tok imam pun undur setapak belakang.Budin pun maju setapak depan,lalu angkat takbiratul ihram"Allahu akbar!"

Maka,para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram dan memulakan solat.

Tiba-tiba saja si Budin pusing ke belakang sambil berkata:"Aaaa,tengok!sekali jee,tokkkk!!!"

Batallah solat Budin.yang lain2 pun ikut berhenti sambil ketawa terbahak-bahak kerana solat sudah terbatal.

Tok imam pun minta pulak si Ciko jadi imam.Si Ciko pun terus ke depan,jadi imam solat maghrib,bermula dari takbir sampai tahiyat akhir.siap dengan wirid wiridnya sekali,selepas sembahyang.tok imam yang tengok punyalah respek dengan si Ciko ni.

Lepas solat,tok imam tak habis-habis memuji si Ciko.bagi tok imam si Ciko layak menjadi contoh kepada anak2 muda di kampung itu.

Si Ciko,selepas mendengar tok imam memujinya terus jadi bongkak.dengan penuh bangga si Ciko berkata.

"He he,itu belum saya ambil wuduk lagi tok.kalau dah ambil wuduk,lagi dahsyat saya sembahyang!"

Tok imam yang mendengar terkedu."jadi,tadi kamu sembahyang tak ambil wuduk?"soal tok imam.

Apa lagi,selepas itu teruk 3 orang anak muda tersebut ditarbiah oleh tok imam.akhirnya ketiga-tiga anak muda tersebut insaf dan muka belajar agama dengan tok imam.

Saturday, September 26, 2009

Sastera Saintifik

siapa kata aliran sains dan sastera tak sama?berikut adalah contoh-contoh peribahasa yang dah diupgradekan supaya menepati era sains masa kini.

Kemana tumpahnya asid kalau bukan ke muka
:guna asid untuk aniaya orang mmg keje tak bertamadun dari sudut sains mahupun sosial...jadi cubalah elakkan.

Sikit2,lama2 jadi stalaktit
:pembetukan stalaktit atau unjuran batu kapur dalam gua ambil masa yang lama terbentuk.

Pipet sama pipet,balang sama balang
:pipet atau alat menyukat cecair dalam makmal mmg sama rata.begitu jugak balang,sebab tu
hasil uji kaji sama saja asal formulanya betul.

Air kumbahan di cincang takkan putus
:pengoksidaan air kumbahan menggunakan mesin pencincang mampu mengeluarkan bau busuk semerbak,satu taman pakat menyumpah.kena plak dapat umah tepi loji.

Hidung tak mancung,pipi tersorong sorong
:pembedahan plastik boleh membuatkan pipi tersorong walau hidung tak dimancungkan.tapi kalo gigi yang mancung mmg buruk rupenye.

Friday, September 18, 2009

Selamat Hari Raya


Di kesempatan ini aku nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA MOHON MAAF ZAHIR DAN BATIN kepada sume kawan2 aku..N to all my blogger frenz..amik la kad raya nie...amik jgn xamik..kalo xamik nnt mak kite marah tau...ahaks!!!jemput dtg umah...tp umah akukat kl kosong je la kalo korg datang..aku balik pahang..hehehee...

KAD RAYA DARI DOT2 & UMIE

KAD RAYA DARI CHINTA

Thursday, September 17, 2009

Wednesday, September 16, 2009

Monday, September 14, 2009

Pertemuan Di Jalan TAR

hari ahad jam 9 mlm lebey kurang camtu la..
adik aku yg kecil sekali tengah b'jalan kearah aku yg sedang duduk di court badminton ngn kwn2
ttbe dia jerit..."abg p amik akak[mksdnye adik aku yg lg sorg la...so akak adik aku la tuh]"
aik!!!
pehal dia xjln trus kat aku je ckp pelan2..
penat sgt posa td kot..
xpon b'buka mkn byk sgt..
hahahahah..
aku pon start skuter aku dan terus memecut dengan laju..
wah!!laju mn sgt la skuter..hihihih
bese aku p jln TAR tu dkt 5 or 7 minit je..
ni dkt 10 minit lebey baru smpai..
betapa jem nye jalan..
ish3...
xreti duk umah berehat ke dorg tuh..
mlm2 pon nk kuar gak..
sampai2 je kat jln TAR tu adik aku xkuar lg..
lmbt lg katanye..
so amik kesempatan la jln2 kat ctu..
masuk la dlm bazaar dia..
mcm2 ada wor..
jln punya jalan ttbe t'perasan lak sorg gadis nie..
aduh!!minah tu rupanye...[aku pggl dia Al]
nak patah balik payah lak..
org ramai gile..
so terus je la jalan sampai kat tempat minah Al tuh..
ttbe dia tegur..

Al:eleh amal..wat2 xnmpk lak ek..
rudz:eh si Al rupenye..[bkn sial ar]
Al:lama xnmpk awak?bz sgt ek..
rudz:lama ke..adoiyai!!bz la..[bz ngelak jumpe ko]
Al:oh patut la..so pe citer skrg nie..
rudz:citer..ermm..tgh tggu nk amik adik nie..[cam xjwb soklan je]
Al:dia kat tmpt tu gak lg ke..
rudz:a'ah..tlg2 je..pakcik tu suh datang..lgpon dia dh start cuti kan..
Al:yela..dr duk umah xwat pape kn..
rudz:ermm..eh nk jln ke sn plak nie..ggu org nk lalu je kat cnie..nk jalan skali ke?
Al:nk nk nk...
rudz:[nak aje minah nie]padahal dia dh lalu kat arah yg aku nk jalan nie td..
Al:nk tgk baju2 raya ke..
rudz:a'ah..tgk2 je..xbli pon..adik dh bli kn..[xmoh bgtau kaler]
Al:adik bli kn..

ttbe enset aku bunyik..
"abang kat mn skrg nie..penat dah aku tggu.."

rudz:alamak!!adik dh tggu la..balik dulu ye..bye..assalamualaikum
Al:oh yeke..ok la..waalaikumsalam[sambil hulur tangan nak salam]

oh tidak ku layan...gerak2....

RuDZ:adeh!!camne leh jumpe..mengulit kenangan tul la..tdo time...ngantuk nye...

Tuesday, September 8, 2009

MASIHKAH ADA RAMADHAN UNTUK KU?

adakah ini ramadhan terakhir aku..
kalo iye..
aku masih lg blom melakukannya dgn sempurna..
kawan aku mengatakan ini mungkin ramadhan t'akhir aku..
kerana aku mempunyai penyakit..
penyakit hidung berlubang katanya..
ahaks!!!
tu bkn leh bawak maut pon..
:P


rudz:idung xberlubang leh bwk maut..payah gak nk nafas ikut mulut smbil mkn

Sunday, August 30, 2009

Tak Sabar

satu petang sewaktu nak p ke kg.baru..dengan keadaan jalan yg agak sesak di chow kit..pehh!!btl2 menguji kesabaran..jln sesak sampai kenderaan jln skit2 je..ble nk sampai kalo cmtu..kalo ade sayap nk je aku pasang kat kereta..sonang skit..leh terbang..kompom2 cpt smpai..huahuahua..

kat satu traffic light ade la satu keta nie..duk kat depan skali..blkg kereta tu ade teksi..blkg teksi tu aku..blkg aku xtau la aku...xtgk plak..coz aku b'pndgn ke depan..hahaha..keta kat depan teksi tu keta gen 2 kot aku rs..dgn keadaan jln yg jem tu..org sume berebut2 nk lepas dr ctu..si gen 2 nie duk rileks je..takut or mmg b'sabar sggh orgnye..tp teksi yg kat blkg dia tu yg tak sabar..asyik bunyik2 je honnye...

last ble dh tak sabar sgt aku tgk pakcik driver teksi tu kuar dr teksi dia...igtkn dia nk wat ape..skali dia juz kuar gtu je..pastu masuk balik..mungkin dh naik lenguh kot punggung dia duk dlm teksi tuh.. :P

si kereta gen 2 tu xgerak2 gak..apo punye driver la tuh..penakut sgt ar..susur ar skit2..kang lepas la...adoiyai!!bulan2 posa nie..dh ptg plak tuh..xdpt lak aku bli mknn nk buka kang..dh bape byk kali lampu merah tu tukor ke kaler ijau..xgak lepas2 keta gen 2 tu...org kat blah lain tu pon satu gak...lampu merah tu berhenti la..ni x..jln gak..amik kesempatan di atas kesesakan jln tul...

jap g aku tgk pakcik driver teksi tu kuar skali lagi dr teksi dia..dh ilang sabar dh tu rsnye..kali nie dia bukan kuar je..dia p ketuk cermin keta gen 2 tu..pastu marah2..hahahaahha..aku duk rileks je...layan je lagu2 kat dlm keta tuh...at last lepas gak keta tuh..lepas di hentam dgn makian n hon b'talu2 dr kereta di blkg dia...

RuDZ:banyak tul dugaan di bulan puasa!!!

Friday, August 21, 2009

Lain di mulut lain di hati

selalu kita dengar 'cakap tak serupa bikin' kat bawah ni pun lebih kurang gitulah maksudnya.apa yang dikata tapi tak sama kat dalam hati.

Kata kata:kita hanya kawan...
Kata hati:bodoh..sengal..tak paham2 ke?tolonglah blah dari hidup aku..

Kata kata:I rasa macam dah jatuh cinta dengan U...
kata hati:tapi tak kompom sangat.camne ngan sara,hana, bla..bla...lain2 tu?

Kata kata:abang nak pergi bercuti,ole2 untuk ayang memang sure ada...
Kata hati:kalo aku bawak ko skali,kompom bankrap la aku nanti.

Kata kata:tak bleh la nak jumpa selalu,banyak keje.untuk masa depan kita gak.
Kata hati:harap2 bleh la aku jumpe awek2 lain,takkan asyik ngadap muka ko je.

Kata kata:ayang patut dapat lelaki yang lebih baik,sempurna serba serbi.
Kata hati:alaa...la..dia nangis lak..orang nak mintak putus la bodoh!

Kata kata:kerana darling,ke Antartika pun abang sanggup pegi.
Kata hati:memang bodoh la sape yang taknak kawen ngan awek cun dan kaya camni.

Friday, August 7, 2009

13 angka berhantu

jika anda melancong ke amerika syarikat atau kanada,mungkin anda akan berasa pelik kerana salah satu nombor pada butang lif bangunan seolah olah hilang....


nombor 10,11 dan 12 ada tetapi kemudian terus melompat ke angka 14.ke mana mengilangnya nombor tingkat 13?


menurut laman sesawang national geographic,angka 13 dipercayai membawa sial,di sumpah dan berhantu.malah ia akan membawa malang atau maut kepada mereka yang menggunakannya.


"kepercayaan itu dipercayai diambil daripada ajaran kristian iaitu apabila iblis yang pada asalnya dianggap sebagai malaikat ke 13 digugurkan setelah mengingkari perintah Tuhan.


"ketika ahli sihir Rom purba menyeru kehadiran syaitan pula,mereka akan berkumpul seramai 12 orang dan orang ke 13 yang hadir pada upacara itu adalah jelmaan syaitan,"kata laman web itu.


menerusi kisah berkenaan juga,wujud kepercayaan tahyul kononnya apabila 13 orang berkumpul,maka seorang daripada mereka akan mati.


mitos itu diperkukuhkan lagi dengan beberapa kejadian aneh terutama yang membabitkan hari jumaat yang jatuh pada tarikh tersebut.


ekspedisi ke bulan menggunakan pesawat Apollo 13 juga dianggap gagal kerana ia menyandang nombor 13 dan diterbangkan pada pukul13.13 EST pada 11 april 1970


seterusnya,kematian seorang lelaki yang menghidap fobia pada angka 13 atau triskaidekafobia iaitu Arnold Schoenberg didapati lahir dan meninggal dunia pada tanggal 13 hari bulan.


disebabkan pelbagai kejadian aneh itu,semakin ramai yang percaya bahawa 13 adalah angka yang disumpah dan berhantu.hari jumaat yang jatuh pada 13 hari bulan dianggap hari yang sial oleh masyarakat British,Jerman,Sepanyol,Bulgaria dan Portugis.


fobia ini bukan sahaja melanda rakyat biasa bahkan pengarah syarikat dan intelektual.


malah bagi mengelakkan malang,ada pengusaha syarikat penerbangan yang tidak menyediakan kerusi penumpang bernombor 13,syarikat pembinaan yang tidak membina bangunan 13 tingkat,pintu ke 13 atau premis bernombor 13.


persoalannya,benarkah angak 13 itu membawa tuah,berhantu atau memang sial?


RuDZ:aku ileks je gune no 13..cam xde ape2 efek pon..

tak tengok tak boleh tido

suatu pagi yg damai.di sebuah warung makan di tepi jalan.riuh rendah warung tu ngn suara org berbual.kat warung tu aku tgk kebanyakannye pakcik2.kire orang tua yg conquer tmpt tu la.bese la dorg kn.ske melepak kat warung kopi.hahahhaha...


ttbe aku dgr suara pakcik nie.kuat betul suara dia.cam pakai microphone je.dia cakap "tu dia dah dtg"..aku pon ushar gk la arah pakcik tu tgk..3 gadis tgh jln kearah bustop..peh!!! baju kebaya..cun seh!!!sume pakai baju kebaya..cam nk wat boria je..nasib cun..hehehe..jap g pakcik ni ckp lg.."aku kalo xtgk xboleh tdo"..trus dia p jln kat bustop tuh...berdiri kat depan 3 gadis tuh...then dia ckp..."kaler ijau la"..pastu trus dia duk balik kat meja mkn dia tuh...

pelik tul aku ngn perangai org tua tuh..aku pon pk ape la yg org tua tu tgk...ish3...xbaik tul kalo tgk yg bkn2...aku pon ape lg..demi m'hlgkan keraguan tentang ape yg dilihat oleh pakcik tuh aku trus p jln kat dpn bus stop tuh...aku jeling2 ar tgk ape yg kaler ijau kat 3 gadis tuh...tgk punye tgk skali dia punya sandal kaler hijau da...adoiyai!!!tu je ke yg pakcik tu nk tgk...smpai x tgk xleh tdo...

RuDZ:jgn tgk mende lain dah!!!

Thursday, July 30, 2009

KORANG SEORANG YANG BINGAI

BINGAI kat sini maksudnya perangai mengalahkan jin noti.ahaks!!!kat sini adalah kebingaian yang pernah korang lakukan ke atas orang yang tak berdosa ngan korang

-order makanan kat kedai makanan segera[kepsi,mekdi,a&w,mcm2 lagi la]dan menukar pesanan sebaik casher mengulang kembali makanan yang korang mintak tu tak kurang dari 5 kali..

-lepas satu-satu kedai pakaian korang masuk dan try pakai tapi takde satu pun yang korang berkenan.dah tu keluar ngan muka selamba cam orang tak bersalah.

-menalipon kawan korang tengah2 malam buta sambil menjerit maki hamun konon diorang ada skandal dengan bini korang padahal korang kawen pon blom.

-tepek chewing gum yang lepas korang kunyah tu kat butang nombor dalam lif

-mengunci semua jam kat shopping complex pada masa yang serentak dan korang gelak dari jauh masa melihat kepanikan yang berlaku.

-pakai pinggan member dan langsung tak berniat untuk membasuhnya,sebaliknya dibiarkan saja sampai berkulat.sanggup simpan bawah katil dan akhirnya jadi harta korang.[dak2 yg dok hostel je ni]

Monday, July 27, 2009

matta - ada yang marah

Tak tahu dari mana awalnya
Bisa dekat denganmu cinta
Tak tahu dari mana datangnya
Kisah cinta padamu indah
Sayang seribu sayang
Kau sudah ada yang memiliki

Reff:
Ada yang marah hey waktu ku goda
Ku bermain mata denganmu
Dia cemburu hei cemburu buta
Dia marah marah padamu ooo..


Ada yang lagi marah marah
Marah tak jelas padamu
Ada yang lagi cemburu
Cemburu buta padaku
Gara-gara kamu ku goda
Lalu ku bilang i like you

Back to Reff:


RuDZ:lagu ni tuk org yang tegur aku...PEACE!!!

Thursday, July 23, 2009

WAJIB

Tuan Saidin membuat pengumuman kepada semua staffnya tentang parti harijadinya yang akan diadakan dirumahnya pada hari minggu ini.
“Ingat!!semua WAJIB datang...kalau ada yang tak datang saya akan mengambil tindakan tegas.saya akan buat parti harijadi ni pun untuk korang jugak...dah penat berkerja apa salahnya kita enjoy sikit.nanti masa parti tu nanti kita bleh karaoke,blehn joget2..haaa kan best tuh.”Tuan Saidin berkata bangga kerana selama hidupnya beliau dan anak isterinya memang mengamalkan gaya hidup cara barat.
“Errr...WAJIB tu maksudnya kena datang la ye bos?”Bedul seorang ofis boy yang agak lurus bendul bertanya bagaikan tak berapa faham arahan bosnya itu.
“Ye laa...dah wajib tu maknanya kena ikut la arahan!”Tuan Saidin berkata dengan nada agak hangin.
“Err...tapi bos...”Bedul cuba bertanya lagi bagaikan ada sesuatu yang dimusykilkannya..
“Apa laginya yang kamu tak puashati ni?”Tuan Saidin semakin hangin.
“Tapi apsal sembahyang yang WAJIB tu bos tak amik tindakan tegas kepada pekerja yang tak sembahyang?”Bedul bertanya agak konfius dengan sikap bosnya itu.
Tuan Saidin terdiam,kemudian dia terus masuk biliknya.pada hari minggu tu parti harijadinya dibatalkan dan diganti dengan majlis doa selamat sempena harijadinya iut.


PESAN USTAZ RUDZ:Setiap pemimpin sama ada dia raja ke,presiden ke,ketua kampung ke,bos ke,ketua keluarga ke iaitu ayah atau sesiapa saja yang jadi pemimpin,di akhirat nanti dia akan ditanya tentang siapa dan apa yang dipimpinya

Tuesday, July 14, 2009

kena tegor!!!

wah!!agak penat badan aku dlm minggu nie..maklum ar byk keje pastu ditambah lg dgn keadaan tubuh badan yg x m'izinkn[demam].tp aku kne p satu tmpt xnk p xleh coz dh jnji.kang kecik ht member.hahahaha.dlm demam2 tu aku pun p la.nasiblah aktivit yang dilakukan kat tmpt tuh best so xde ar terasa sgt demam tu.ada gak yg tegor..”apsal muka cam baru bgn tido”.maleh ar nk jwb.so diam2 je la..

selang bape hari lepas aktiviti tu aku didatangi 1 nama yg tak dikenali kat ym..

unnamed:woi!!
rudz:ahaks!!assalamualaikum..
unnamed:ko pehal time aktiviti tu lepak ngn dak pompuan je?
Rudz:adeh!!xbleh ke..dorg je yg aku knl kat ctu..so aku lepak ngn dorg la..
unnamed:ko xleh knl2 ngn dak2 lain ke?
Rudz:den pemalu la :P
unnamed:ko xyah nk melawak la..aku tgk ko bkn men mesra ngn peah[bkn nama sbnr]
rudz:oh dia ke?dia kwn aku la so xkn xmesra lak kot?
Unnamed:ko ade ape2 ke ngn dia
rudz:den xdo apo2 ngn dio..
unnamed:ko baik2 skit ek..aku xnk tgk ko ngn dia dekat2 lg..
rudz:ahaks!!!

tup!!!
ttbe dia dh offline..unnamed tu bkn nick dia..so aku tulis unnamed je la..utk kemudahan korg..hehehe

sbnrnye byk ayat2 yg xsesuai utk tatapan korg.setelah ditapis dan diolah barulah citer ni di released kn..hahhahahah..tp rs2nye ngn sume org aku mesra je..hmMm..xkn ngn si peah tu gak dia nmpk..

rudz-/xsbr rsnye nk join aktiviti lg..nk tgk ape yg akan berlaku?

Monday, July 6, 2009

ADAKAH ANDA AKAN MERAMPAS KEKASIH KAWAN?

SOALAN:bayangkan kawan anda memakai seutas rantai yang sangat cantik,anda sangat suka,tindakan apa yang anda akan ambil?


A. tanya kawan anda mana dia beli rantai itu,anda segera pergi membeli.

B. anda berpendapat bahwa rantai itu pasti mahal dan anda tidak mampu membeli,dan anda juga tidak suka memakai rantai yang sama dengan kawan anda.

C. sangat cemburu,minta dia pinjam kepada anda

D. memberitahunya bahawa dia tidak sesuai memakai rantai ini dan anda meminta untuk memakai rantainya



A:anda tidak akan merampas kekasih kawan.anda hanya akan simpan dalam hati.tapi anda akan menjadikan dia sebagai piawaian anda dan mencari kekasih yang sejenis.


B:anda tidak suka berebut dengan orang lain.anda mempunyai citarasa sendiri.anda mementingkan gaya hidup anda.anda akan mencari kekasih yang mempunyai keserasian dengan anda.


C:anda akan melafaz cinta pada kekasih kawan anda.tapi sebenarnya anda tidak berniat nak merampas kekasih orang lain.tapi apabila mempunyai peluang,anda tidak ragu-ragu


D:anda seorang yang mempunyai keyakinan.anda seka bertanding.anda suka kemenangan.anda akan menggunakan pelbagai taktik untuk mengecapi kejayaan.

Friday, July 3, 2009

HON

ish..

btl2 mendatangkan kemarahan la..

ade ke parking kat belakang keta org..

camne nk kuar?

xde otak punye orang..

dlm aku tgh bengang2 tuh ttbe ade sorg pakcik nie sound..



pakcik:hon je!!

rudz:org xde dlm keta tu pakcik..

pakcik:la...xde hon plak keta dia

rudz:huh!!??aku ckp xde org la dlm keta tuh..trus aku tekan hon kuat2..



trus pakcik tu pandang..mesti dia fikir..td kata xde hon..

keta nie ade hon la pakcik..

org dlm keta tu yg xde...

adeh!!

salah dengar pakcik tuh...

Thursday, July 2, 2009

TRANSFORMER

peh!!!tgk citer transformer..
xbest langsung..
agak nyesal aku p nengok..
cam bosan je aku rs citer dia..
tp ade citer best lepas kitog abih tgk transformer tuh..
masa tuh kitorg nk p tnds..
biase ar..
lepas tgk wayang kn..
sejuk sgt..
sume rasa nk t'kucil...
kitorg pon masuk ar tnds...
sblm masuk tnds tuh ade la sorg mamat nie...
jln lenggang lenggok..
cewah!!
best je tgk cara dia jalan..
dia pon masuk tandas gak...
member aku kat dlm tandas tu leh nyanyi2 lak..
cam wat gig underground je..
lama tul kitorg lam tandas tu..
ngan mmber2 tgh set up rambut la..
mamat yg jln lenggang lenggok tu pon xkuar2 gak lagi..
peh!!ape dia wat lama dalam tandas tuh[berak batu kot]
ttbe dia kuar..wah!!!sudah tukar design..dia pon bertukar gak[TRANSFORMER]
sudah jadi wanita wor..[pondan]..patut ar td jln lenggang lenggok..
kitorang pon pe lagi..
lari la..!!!!larikan diri utk keselamatan dunia!!!!
igtkan kat lorong haji taib je ade pondan nie..
kat shopping mall[nama dirahsiakan] pon ade gak...
aiyoyo..

Sunday, June 28, 2009

UJI SEJAUH MANA PENTINGYA SESEORANG DALAM HIDUP ANDA!!

caranya mudah saja.apa yang anda perlu buat adalah susun sama ada nama2 kawan,ataupun nama keluarga terhadap warna2 yang telah ditetapkan.syaratnya,pastikan nama itu orang yang anda kenal dan orang itu mengenali anda.dan setiap nama tidak boleh berulang...

MERAH-_______
BIRU-_______
PUTIH-______
KUNING-______
HIJAU-_______
OREN/JINGGA-_______

MERAH-mewakili orang yang korang sayang,cinta dan seangkatan dengannya.

BIRU-mewakili orang yang korang rasa susah betul nak berkawan la.dalam bahasa inggeris 'difficult relationship with'.

PUTIH-mewakili 'soul mate' korang.tapi ini pun bergantung gak dengan korang nie percaya ke tak dengan 'soul mate' ni.sebab aku macam xpercaye je.

KUNING-mewakili orang yang mungkin akan lupakan korang.

HIJAU-melambangkan orang yang akan tetap korang ingat sampai akhir hayat korang.

OREN/JINGGA-melambangkan kawan sejati korang.

Thursday, June 25, 2009

JANGAN ANGKUH DAN SOMBONG

ALLAH menciptakan alam ini dengan prinsip keadilan.Atas dasar prinsip itu ALLAH berikan syurga sebagai balasan bagi kebaikan dan ketaatan hamba-hambaNYA.ALLAH juga menyediakan neraka untuk hamba yang ingkar,serakah dan zalim.

Kita bebas memilih kemana langkah kai mahu kita arahkan.Untuk itu jangan salah memilih kehidupan.Kata orang bijak pandai,hidup adalah perjuangan untuk kita menangkan.Milikilah cita-cita yang besar dan berfikirlah maju.Kita tidak diciptakan untuk menjadi orang yang kalah.Setiap langkah yang kita hayun dan usahakan merupakan langkah kemenangan.

Jika kita mengalami kegagalan,kekalahan dan terjatuh.Segeralah sedar!Bererti masih banyak ilmu ALLAH yang belum kita ketahui.Segeralah bangkit dan pelajari kesalahan serta kegagalan.Cari jawapan dan jangan ulangi lagi kesalahan itu.ALLAH sentiasa menunggu kemenangan kita,kerana ALLAH sangat mencintai ciptaanNYA

Jika kita meraih kemenagan,kesuksesan dan terpuji...janganlah menjadi sombong,tinggi hati!Jadikanlah itu sebagai alasan untuk kita lebih mendekatkan diri kepada ALLAH.Agar tunduk di saat yang lain sibuk.Agar teguh disaat yang lain angkuh.Agar tega di saat yang lain terlempar.Sesungguhnya kepada ALLAH-lah tempat kembali kita.

"Dan jangahlah engkau berjalan di muka bumi dengan sombon.Sesunguhnya engkau tidak akan mampu menembusi bumi(dengan langkahmu yang bongkak itu) dan tidak pula kamu akan menjadi setinggi gunung."

[Al Israa':Surah 17 ; Ayat 37]

Sunday, June 21, 2009

traffic light



huh!!

aku mmg hangin tul ngn mende nie..

time aku nk cepat je mst sangkut kat traffic light nie..

lagi aku nk cpt lg la die lmbt nk tukar kaler hijau..

LU BIKIN GUA PANAS!!!

lagi satu ngn org yg duk kat depan skali time traffic light tu kaler merah..

dah tau duk depan xyah ar nk berangan or tido..

org nk cepat tau x..

kalo kantoi skali je xpe la..

bile time kat traffic light lg satu kat depan pon same..

dia lmbt gak..

lmbt sekejap xpe..ni lama plak tuh..

adoiyai!!!ape kes la org nie..

Friday, June 19, 2009

gatal...

suatu petang di kampus pelajar lelaki..
sewaktu aku berjalan2 di dalam kawasan kampus tu..
ttbe2..jeng jeng jeng..
xde ape yg misteri pon..
juz aku nmpk sorg awek duk atas moto kat bawah pokok..
hahhaha..
cun beb..
ske tul aku tgk benda yg cun2 nie..
syukur pada ILLAHI kerna menciptakan yg cun2 di atas dunia nie utk tatapan aku n kite bersama..
sedang aku melihat ttbe mulut aku tanpa segan silu mengeluarkan bunyi..
bunyi cam bese la..
bunyi nk ngorat awek..
phewWwitTttt...
peh!!ade respon dia pandang..
pastu dia bersuara dgn lantang...
GATAL ke..
adeh!!t'kono den..
tp bkn dia ke yg gatal..
pehal masuk kampus laki2..
jap gi bile aku nk kuar..
aku nmpk dia tgh bergurau senda ngn pakwe dia kat ctu..
kompom2 dia yg gatal..

Saturday, May 30, 2009

Bengang

adoiyai!!!
kepenatan tahap maksima dah hari nie..
member2 aku sume wat hal..
diorang leh p bercuti..
p memancing..
terkilan sungguh aku[coz diorg xajak]
tapi yg aku bengang pasal keje2 dorg..
sume aku nk kene back up..
ish3..
ni kalo balik xde bawa balik ole2 utk aku siap ar diorg..
mmg aku letopPPP...

Friday, May 22, 2009

salam rindu

wah!!!
agak lama dah aku x menulis kat blog nie..dah macam blog org lain je aku rasa..
alamak!lupe plak..

assalamualaikum..
hehehe..
jgn marah ar..sbnrnye aku rindu giler ngn korg sume nie..
tp keadaan xmerelakan aku utk menulis.
macam2 perkara berlaku dlm hidup aku skrg nie..
tu sume korg xyah tau la..
maybe ade yg dah tau pon..
hahhahah..

lepas nie pon xtau la bile aku nk posting lg..
maybe ade la kot..
hehhe..
k la..
sampai cnie je kot..
salam sayang wat korg sume..

Sunday, April 12, 2009

Thursday, April 9, 2009

LAMA DAN MARAH

masa aku ngan kawan2 p jln2 pastu ttbe sorg mmber aku bersuara.dia menyatakan hajatnya.dia cakap dia lapar.pastu kitorang t'nmpk la kepsi.so sume bersetuju nk makan kepsi.sampai2 je kat kepsi tu kene beratur la.agak panjang barisannyer.bile dah sampai kat kitorg so aku pon order la.aku sorg je yg order yg lain sume just ckp nk mkn ape je kat aku.payah giler aku nk igt ape2 yg diorg pesan tadi.

ade satu menu tuh xde so kene tggu 10 minit camtu ar cashier tu ckp.nasib cashier tu awek cun.so sanggup la aku tggu.so aku bawak je la ape2 yg ade td kat meja tmpt mmber2 aku dah duduk tuh.sengal tul diorg nie membuli aku je.ade ke aku sorg2 je nk angkat sume makanan.so ape lagi.mule la diorg menyantap makanan tuh dengan penuh rakus,gelojoh.hehehe.tipu je.sume sopan santun je makan.tempat ramai orang kan.so nk cover2 la tu konon.

jap lg bile dah abih makan baru diorg perasan yang ade satu mende xde.aku pon lupe lak nk bgtau kat diorg yg kena tggu mende tuh coz abih.rasa2 dah 30 minit kot aku tggu.makanan pon dh abih.so aku p la kat cashier tuh.cakap kat dia mana makanan yang aku order td.cashier tuh leh cakap dia lupa.ish3.so dia cakap tggu 5 minit lg la.kang dia hntr.bape LAMA nk tggu daa.so akupon p la kat tmpt duduk td.lepak2 dah agak 10 minit camtu xgak sampai2 makanan tuh.kena gak aku p jenguk lg.cashier tuh cakap baru nk hantar.pastu aku cakap ar kat dia "ko igt ko cantik aku xnak MARAH ke?".terus tersipu-sipu dia malu.nk makan pon susah.

Thursday, April 2, 2009

WANITA DAN KENDERAAN

wah!!!

bosannya..xtau nk wat ape..so aku pon amik kunci kereta dan terus blah dari umah..p jenjalan ke mana2 yang patut.jalan punya jalan tiba2 aku sesat.eh!xde la..sampai satu jalan nie aku tengok dari jauh lampu isyarat dah nak merah so aku pon tekan la pedal minyak tu kuat2 skit..bior laju..maleh nk berhenti..jap g keta kat depan aku nie berhenti lak..adoiyai!!nasib aku sempat brek..kalo tak..habis lor..wat bengang je la keta depan nie..aku tengok kat belakang keta dia ade sign tulis "awek inside".skali mmg btul2 awek yg pandu keta tuh..aku tengok dari blkg dia leh sempat baca buku lagi[ni mst dah biasa ngn tempat nie,siap leh baca buku coz lampu isyarat dia 'bapak' lama].aku tengok awek tu fokus je baca buku..xde tengok2 depan pon..so terlintas la niat jahat aku..aku pun tekan la hon "PoNNNnnnNN!!!!".aku tengok awek tu gelabah sampai tercampak buku yang dia tengah baca tuh..pastu kelam kabut nk masuk gear sampai terpadam la keta dia tuh.HAHHAHAHAH..jap g dia baru perasan yg lampu lom merah lg.so dia pandang belakang.aku senyum je.bile lampu dah hijau aku p la kat tepi keta dia aku jerit "SORRY" sambil tergelak-gelak.

aku pon meneruskan perjalanan yang tidak diketahui arah tujuan nie.sampai la aku masuk kat jalan2 kampung[dah macam nak p cari mangsa utk menculik je aku ni].jap g aku ade nampak seorang makcik nie bawak moto.anak dia ade kat depan.budak kecik lagi anak dia nie.so agak lasak gak la kelakuannya.berjoget2 anak makcik tu atas moto.sampai satu tahap di mana makcik tu xdpt nak kawal moto tu lalu trus la ketepi jalan moto dia.nasob xmasuk dalam longkang kat tepi jalan tuh.dah jadi camtu baru nak marah2 anak dia..ish3..

masih lagi aku meneruskan perjalanan aku..sehingga aku jumpa sebuah kereta yang di pandu oleh awek..keta dia makin lama makin ke tepi..dah makan jalan sebelah dah..so aku amik keputusan utk berhenti la..aku tengok je keta dia berjalan..makin ketepi gak..apsal la awek nie bawak keta camtu..lagi skit nk sampai kat depan keta aku baru dia pandang depan..terus dia brek..terkejut dia.rupa2nya tengah men hset..balas mesej pakwe la tuh.sampai bawak keta x tengok jalan.lain la aku..sambil bawak keta F1 pon leh men bls2 mesej[dalam game kat playstation la :P]

Friday, March 27, 2009

JATUH CINTA JIKA RENUNG 8.2 SAAT


LONDON - Menurut sekumpulan saintis, perasaan cinta akan datang jika seseorang lelaki memandang wanita yang diminatinya selama 8.2 saat, lapor sebuah akhbar semalam.

Sekumpulan penyelidik menyatakan jika seorang lelaki merenung wanita hanya selama empat saat, ia menunjukkan lelaki itu tidak menyukai orang yang direnunginya itu.

Kajian itu dilakukan terhadap 115 pelajar di mana beberapa kamera tersembunyi mengesan pergerakan mereka sewaktu berbual dengan pelakon dan aktres.

Mereka kemudian diminta memberikan penilaian terhadap daya tarikan pasangan masing-masing.

Namun, pelajar wanita lebih berasa bimbang untuk menarik perhatian yang tidak dikehendaki kerana risiko enggan hamil dan menjadi ibu tunggal.

Kajian itu disiarkan dalam jurnal Archives of Sexual Behavior. - Agensi
p/s:kalau renung awek 8jam 2minit boleh jatuh longkang :P

Sunday, March 22, 2009

MEROKOK


AMARAN KERAJAAN MALAYSIA:MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN





dah wat amaran pun orang still merokok gak lagi kan.pelik tul aku.lagipun macam benda yang ade kat dalam rokok tu.tapi still gak orang hisap.cam takleh hidup tanpa rokok je aku tengok para2 perokok ni.lepas makan je mesti diorang bakar dan hisap rokok[tgk member2 slalu camtu].sebenarnya aku ade 2 cerita pasal rokok ni.


cerita 1:

aku ade sorg pakcik.bukan satu la.banyak gak sbnrnye pakcik2 aku ni.tp pakcik aku yang sorg nie rapat giler ngan aku.dia mmg kuat merokok.giler2 punye.kadang2 tuh time dia suh aku beli rokok dia bukan setakat sekotak.sampai 4 kotak beb.esok suh aku beli lagi.4 kotak dalam masa sehari je ke dia habiskan?kegilaan melampau ni.ada satu masa tu time dia buka baju dan berkain sarung je aku nmpk dada dia warna merah2.ni mst dada dia dah terbakar pasal rokok nie.sampailah pada satu hari dia sakit.hari tu ngam2 ngn hari jadi aku.dan time tu gak la pakcik aku tuh meninggal.tepat pada ulang tahun kelahiran aku dia meninggal.bila aku tanye doktor ape sbb dia meninggal.doktor cakap paru2 dia dah rosak sbb merokok banyak sangat.

cerita 2:

ni citer pasal member aku lak.dia pun aku rasa perokok tegar gak.time aku nmpk dia je mst tengah hisap rokok[dia tengah je..tepi2 sume xde]hahahaha.time dia isap rokok je mst aku nampak dia.sampai pada satu tahap tu dia kata dada dia dah sakit.nak tarik nafas pun susah.ish3.sampai begitu skali keadaan dia.aku tnye dia sbb aku jadi camtu.dia jawab sbb byk sgt MEROKOK.dalam fikiran aku berkata kata "kalau dah tau sakit sbb merokok knape la merokok gak lg".time tgh borak ngan dia pon,dia tengah isap rokok.ish3.susah tul ke nak berhenti isap rokok nie?.member aku nie ade makwe tau.leh tahan la makwe dia nie.makwe dia kawan aku.tp makwe dia x isap rokok ek.aku pernah suruh makwe dia ni cakap kat dia supaya berhenti merokok.tapi tak di endahkan.pada satu hari dia jatuh sakit dan terlantar kat hospital.member aku ni pon sama gak nasib ngan pakcik aku.meninggal jugak.kesian makwe dia yg xlama lg nk kawen ngn dia.musnah impian seorang gadis untuk bergelar isteri.ceritakan tentang seorang wanita yang ditinggalkan kekasihnya.kekasihnya pergi untuk slamanya.dan dia menangis dalam pelukanku.ku sedar dia bkn milikku.sesunguhnya ku x rela melihat kau terluka.ingin sja aku katakan."jadikan aku penggantinya".

Thursday, March 19, 2009

SEJAUH MANA ANDA BERASA SEGAN DENGAN SI DIA?


Soalan:pada suatu hari anda telah disahkan menghidap penyakit pelik dan dikehendaki menerima rawatan di hospital.rawat yang mana satukah anda berasa sangat sengsara?

1.tujuh hari tidak dibenarkan makan
2.masukkan salur kedalam perut
3.disuntik sebanyak 30 suntikan
4.rambut dan bulu roma dicukur

1.TAHAP KESEGANAN 45%
orang yang memilih jawapan ini adalah seorang yang tidak suka dipaksa.tidak perlu buat lawak untuk mengambil hatinya.tetapi apabila muncul pihak ketiga,maka dia akan membuat sedikit perubahan seperti memberi hadiah atau kata2 manis.

2.TAHAP KESEGANAN 20%
orang yang memilih jawapan ini mengharapkan suasana yang harmoni dan gembira apabila bersama.jadi,dia tidak kisah untuk buat apa sahaja untuk membuat si dia gembira.dia berharap dengan cara ini maka dapat menyampaikan isi hatinya pada si dia.

3.TAHAP KESEGANAN 1%
orang yang membuat pilihan ini langsung tidak mengerti soal segan dalam cinta.dia mementingkan keseronakan saja.tak perlu ada segan dengan si dia.tapi pastikan si dia tidak mempunyai masalah lemah jantung supaya si dia tidak terkejut dengan apa dibuatnya

4.TAHAP KESEGANAN 80%
orang yang memilih jawapan ini adalah seorang yang sangat muka nipis.dia lebih mementingkan maruah diri.walaupun terdapat salah anggap atau si dia tidak memahami,dia pun takkan membuat sebarang penjelasan.

Tuesday, March 17, 2009

Jatuh Cinta

korang pernah jatuh cinta x?


mesti pernah punye la.aku jamin.kebelakangan ni aku selalu terpikirkan seseorang.rasa cam dah jatuh cinta jer.cam lagu numata-raja jatuh cinta.tapi aku bukan raja la.angan2 nk jadi raja tu ade la.leh bercinta ngan anak raja kan.wah best gitu lorh!!tapi aku x kisah la nk cinta ngan sape2 pun janji orang tu okay je dah la.simple je kan.nk yang okay je.sonang tuh nak cari.rasa2 suma gadis kat luar sana okay2 belaka.





baru2 nie aku ade nampak sorg awek ni.peh!!cun gua cakap lu!!leleh punye la.okay sgt2 dah ni.dah beberapa hari aku asyik nampak dia je.cam dh jatuh cinta aku tgk dia.selalu sgt aku nampak dia weh.tapi aku ade masalah problem skit la.aku rasa cam tak boleh nak tegor dia.tapi nama dia aku dah tau.camne la aku xberani nak panggil dia ek.tapi kalo aku panggil pun mesti dia buat2 tak dengar je.kang wat malu aku je.





actually bile aku tengok dia kan.mesti dia buat2 xnampak aku.tu pasal aku selalu tengok dia di sebalik kaca je.korang rasa patut ke aku luahkan rasa cinta aku ni kat dia?nie ade gambar dia utk tatapan korang suma.








aku selalu tengok dia disebalik kaca tv.maklumlah kebelakangan nie slalu layan citer n lagu2 hindustan.AHAHAHHAHAH!!

:P

Saturday, March 7, 2009

PANAS SANGAT KE MALAYSIA NI?

sewaktu aku keluar p jalan2 kat KL[kuala lumpur].kalo aku xtulis KL tu kuala lumpur kang ade la orang2 yg t'lampau cerdik n berfikiran tahap saintis yang ingat KL tu kandang lembu la dan macam2 lagi la nama yang xmampu di fikir oleh orang2 biasa.



time aku keluar tuh rasa2nya tengah hari.aku lalu ar kat kampung baru.ramai tul org p makan kat kg baru kn.tp aku xpenah p pon.dh lama duk KL skali pon xponah.makan kat umah lagi sodap dan jimat duit[bajet giler neh].then tiba2 pandangan aku tertumpu pada sekumpulan orang2 putih[bukan org yg berkulit putih].maksud aku orang2 dari europe la tp mungkin dr tmpt lain gak.ntah la.lupe nk tanya diorg datang dari mana.

sedang aku asyik memerhatikan orang2 putih tu tiba2 baru aku perasan yang diorang tak pakai baju.waduh2!!!bisa gawat neh.aku tengok badan diorang dah merah2 dah.maybe sebab panas sangat kot.korang penah ke kalau cuaca panas sangat korang tanggal baju?aku tak pernah[cam tipu je ayat neh].tapi yang tak bestnye,lelaki je yang buka baju.yang perempuan pakai singlet je.kalau la yang perempuan tu pun buka baju.mesti permandangan aku pada tengah hari tu adalah yang paling indah[suke sangat wat dosa].HAHHAHAHA.gurau2 je.

Wednesday, March 4, 2009

BERJUMPA RAJA ALIAS?

Ahad 01/03/2009

Hari ni sebenarnya aku ade futsal friendly game kat genting.tapi aku tak pergi coz kena p jumpa ngan RAJA ALIAS[sbnrnye teringin sangat nak main kat genting tuh].bukan main kasino ek.so member2 aku yang lain je la pergi.ade la 2 orang member aku yang baik hati nak teman aku pergi jumpa ngan raja tuh.so team yang p friendly game kat genting tu xbrape kuat la coz STAR PLAYER 3 org xde[cam poyo je ayat neh].

kitorang janji nak gerak kul 8 dari KUALA LUMPUR ke tempat RAJA ALIAS tuh.siap2..pastuh aku tepon ar kawan2 aku neh..tak berjawab..sengal lutut tuh diorg neh..jap g ttbe msj sampai..dia cakap tggu jap[kan bengong,aku call xnak angkat pastu hntr msj]ish ish ish.geram sungguh hati ku ini.last2 gerak kul 8.30 a.m.


perjalanan makan masa 3 jam gak ar[lama tuh]penat tul duk atas moto.3 jam tuh campur kitorang berhenti kat tempat rehat yang disediakan.kalo xrehat panas enjin moto.meletus kang naya je.mampus xdapat nk p jumpa raja.MURKA plak raja nnt.dh la skrg kecoh pasal raja murka.hehehe.bila dah sampai tuh kitorang tengok kat pintu gerbang xde orang pun pak guard pun xde.mana diorg pergi ni.aiyoyo!!sudah balik ka suma org.



skali salah tempat daa..adeh!!penat tul jalan last2 slh.ish3.kene menunggang moto la lg neh jawabnye[kalo la bawak keta kan sonang].so kitorg pon teruskan la perjalanan yang xberapa nak pasti mana arah tujuan dia neh.cari punya cari.tanya orang sana sini.akhirnya!!!jumpa..ni la tempat yang di cari.



sebenarnya nak p kenduri kawen je la nama tempat tu je perkataan RAJA ALIAS[felda]tempat tu kat NEGERI SEMBILAN...HAHAHAHA..!!aku berharap kawan aku yang dah pun kawen tuh semoga berbahgia selalu hingga keakhir hayat.copek la dapek anak yo!!peace!!



on the nk balim sompek gak la kitorang p ulu bendul.niat hati nak la mandi manda.tapi sorg pon xde bawak suar spare.yang ade suar kecik kat dlm n yg dipakai kat luar tu je.xkanlah nk mandi pakai suar kecik je kan..AHAHAHHA..terlebey sudah..so kitorang amik gambar je la




p/s : seronok tul p jln2 naik moto[kebas2 punggung] :P

Monday, March 2, 2009

APA SEBENARNYA YANG TERDAPAT DI WITCH MOUNTAIN?


Race to Witch Mountain adalah pembuatan semula kali kedua dari filem asal pada tahun 1975,Escape to Wtich Mountain dan merupakan filem pembuatan pertamanya pada tahun 1995,ia berdasarkan novel fiksyen sains dengan judul yang sama dan ditulis oleh Alexander Key pada tahun 1968.




SINOPSIS
setelah bertahun tahun cerita tentang tempat rahsia di tengah tengah Gurun Nevada dihebohkan,terkenal dengan fenomenanya yang tidak dapat dijelaskan.ia dipanggil...Witch Mountain.
apabila seorang pemandu teksi Las Vegas,Jack Bruno(Dwayne Johnson) menemui Sara(AnnaSophia Robb) dan Seth(Alexander Ludwig),dua adik beradik remaja dengan kuasa luar biasa di dalam teksinya,dia mendapati dirinya berada dalam satu pengembaraan yang tidak dapat digambarkannya.
Dengan bantuan Dr.Alex Friedman(Carla Gugino),seorang ahli kaji objek dan kejadian astronomi,meraka mendapati satu satunya cara untuk menyelamatkan dunia terletak disebalik rahsia Witch Mountain.Namun,terdapat kuasa yang menghalang mereka,Burke(Claran Hinds),seorang lelaki berpakaian hitam akan melakukan apa saja untuk melindungi negaranya.
Jadi,perlumbaan ke Witch Mountain bermula dengan kerajaan,penunjuk perasaan malak makhluk asing yang cuba menghalang mereka...


DI SEBALIK PRODUKSI
Pada Julai 2007,Walt Disney Pictures telah mendapatkan Andy Fickman untuk mengarahkan Witch Mountain,penghasilan semula Escape to Witch Mountain yang moden.pada bulan yang seterusnya,Dwayne Johnson atau The Rock telah menjadi pelakon utama dengan jadual penggambaran bermula awal 2008.
Fickman tidak menggambarkan filem tersebut sebagai pembuatan semula,malah mengatakan ia sebagai satu penghasilan babak baru di dalam dunia Witch Mountain.pengarah juga menggambarkan novel dimana filem ini adalah berdasarkan babak kelam dan elemen lukisan di mana tidak wujud di dalam filem tahun 1975.menjelang Mac 2008,pembuat filem menggunakan skrip baru dan mengubah judul filem tersebut sebagai Race To Witch Mountain dan penggambaran bermula di Los Angeles pada bulan sama.
Pusat konvesyen di Pomona,California tekah ditukarkan menjadi UFO Expo 9 dengan hiasan dalaman Withc Mountain telah direka dengan menggunakan gambar gambar Cheyenne Mountain,Colorado.sebuah kabin untuk cerita ini juga dibina di Agua Dulce,California.Fickman meminta bantuan pakar UFO,tentera dan penasihat CIA untuk membentuk elemen filem ini.dia juga memperkenalkan elemen baru di dalam filem pembuatan semula ini,sebuah makhluk asing bernama Siphon.makhluk ini dibuat dengan pasukan rekaan yang mencipta imej Alien and Predator.













Pengarah:Andy Fickman Penerbit:Andrew Gunn Lakon Layar:Mark Bomback/Matt Lopez
Pelakon:Dwayne Johnson/Carla Gugino/AnnaSophia Robb/Alexander Ludwig/Claran Hinds/Garry Marshall/Cheech Marin/Chris Marquette/Kim Richards/Ike Eisenmann

Friday, February 27, 2009

Uji peratusan licik anda

soalan:Anda sudah lama menunggu bas awam.
Apabila bas awam tiba,cuba teka di
sebelah siapakah yang ada tempat
kosong?

1)pelajar sekolah rendah
2)nenek tua
3)gadis/lelaki sebaya
4)pekerja
Analisis:

1.Pelajar sekolah rendah
anda seorang yang sangat licik.anda sentiasa mencari ikhtiar untuk
memperguna dan memperalatkan orang lain.

2.Nenek tua
anda mempunyai kelicikan yang biasa saja.oleh demikian,orang lain tidak
perasan kelicikan anda.

3)Gadis sebaya
anda terlalu jujur.anda sering tertipu,terpedaya dengan orang lain.anda
kena belajar menjadi licik.

4)Pekerja
anda sedikit licik.tapi anda mengambil berat akan perasaan orang lain.anda
licik terhadap perkara yang anda minat sahaja.

Wednesday, February 25, 2009

Dah Ada Makwe

hari tuh hujan agak lebat.perut lapar kaw2.nak tak nak aku redah gak hujan tuh.tapi pakai baju hujan la.kalau tak pakai abih basah kuyup la aku.nak p beli makan pon segan camtu.bila dah naik skuter n dah jalan sejauh mungkin dari kawasan umah aku ttbe aku leh blur lak.xtau nak makan ape.adeh!!!apo kono eh jang.dah la ujan lebat leh xtau nak makan ape plak.ish3.



dah lama aku mencari apa yang harus ku makan.akhirnya ku temui juga.jom makan chicken chop!!t'ingat lak aku kat ibu[makcik yg jual tuh aku panggey ibu].sesampai[ade ke ayat neh] je aku kat western food restoran tuh kene parking moto dlu.pastu tutup enjin[takkan nak masuk ngn moto2 skali dak]hehe.masuk2 je kat restoran tuh aku nampak ibu dah lambai2.adeh!!nampak2 je dia aku neh.[menarik perhatian sangat ke?].teruslah aku berjalan ke tempat ibu.datang2 je aku trus wat kacau kat ctu.aku ubah suai susunan barang2 kat tempat dia tuh.mengamuk trus org tua tu.hahahaha.time tu ade customer nk beli ibu lak tengah marah2 so aku cakap kat customer tuh xyah beli kat sni.owner dia garang.t'sengih2 customer tuh.ibu pon bantai gelak.[kejap marah kejap gelak].

borak punye borak lupe lak nk order makan.hehe.makin kuat ar munyik perut aku neh.bila dah sampai je makanan aku trus ku santap tanpa memandang kiri dan kanan.wah!!betul2 lapar tuh.time makan tuh borak2 la ngan ibu,time tu customer dah xramai.pekerja dia leh handle.tengah2 borak tuh tiba2 je soalan cepu emas.dia tanya aku dah ade makwe ke belom?waduh2.bisa gawat neh.then aku jawab je la yang aku dah ade makwe.aku tengok muka ibu dah berubah.isk2.cam sedih je orang tua neh.skali dia cakap anak dia nk balik dari study oversea.so pehal lak kaitan ngn aku[jangan cakap nk bg anak dia kat aku]HAHHAHAHAH.t'lepas la lagi seorg gadis yang akan aku bahagia kan.nasib2.

Tuesday, February 24, 2009

Maximus - Apa Mahumu


Kau berjanji
yang kau tak akan pergi
manis mulut berbicara
kau tlah hancurkan
semua yang terindah
menjadi debu berterbangan
Apa mahu mu
kau membuatku
jadi tak menentu
apa kah salah ku
hingga kamu
Hancurkan hatiku
hanya sesalan yang ada
yang bermain dalam jiwa
baru ku sadari
cinta mu beracun dalam cinta
yang kita cipta

The Rock feat Ahmad Dhani - Munajat Cinta


Malam ini, ku sendiri,
tak ada yang, menemani,
seperti malam-malam,
yang sudah, sudah
Hati ini, selalu sepi,
tak ada yang,
menghiasi,seperti cinta ini,
yang slalu, pupus
Tuhan kirimkanlah aku,
kekasih yang, baik hati,
yang mencintai aku,
apa adanya
Mawar ini, semakin layu,
tak ada yang, memiliki,
seperti, aku ini,
semakin, pupus

Bunkface - Situasi


Diskriminasi menjatuhkan aku
Reputasi kini menjadi bisu
dan aku , ku layu
disitu
Mengharapkan sesuatu yang baru
itulah impian aku
Dan bila kau menghilang
Musnah la, musnah impian
tuk menggapai bintang
terangi hidup ku
Ku mahu kau tahu
engkaulah, destinasiku
dalam ingatanku .. oh oh oh…
Kerana diri ini tak daya lagi
menempuh hidup yang ku temui
dan aku , ku tunggu .. oh oh oh
disitu
Mengharapkan sesuatu yang baru
itulah impian aku

Sunday, February 22, 2009

Kecederaan

mlm ini aku sendiri..




menanti segunung harapan..




biarpun hanya berteman bulan di sebalik awan..









boring giler ar mlm tuh...coz xde pape program..duk umah cam mengong je..jap gi ttbe hnset aku munyik2..kringGgg!!kringGgg!!kringGgg!!...peh..agak canggih bunyik henpon aku..jgn jeles weh..hahahaha..tgk2 hset mmbr aku call..die ajak men futsal..agak lewat jugak la men mlm tuh..aku pon setuju je la..coz xde nk wat ape2 pon la kn..pastu pe lg..trus ar salin baju..letak sume brg2 kat bag..pastu nk mintak diri kat mak..nk salam je ttbe kene sound "ko nk p mn mlm2 nie..ade ke org men mlm2 ni?"..then aku jwb.."eh nape plak xde..kan sume org men bola mlm2..lgpn siang kan keje..camne nk main time tuh"..pandai aku menjwbkn..xbek tul dpt anak camni..menjawab je keje die..




pas dh mintak diri sume..aku pon berlalu pegi menaiki skuter ku yg t'syg..aku rembat kaw2 skuter tuh coz nk cpt smpai..takut telat seyh!!!sampai2 je kat umh mmbr aku tuh trus aku p kat kete die..tgk2 sume dh ade kat ctu..dh duk dlm kete pon..telat juga aku akhirnya..masuk je dlm kete aku kene tiaw lg ngn mmbr2[ape la dorg nie...xleh lmbt skit]..sampai2 je trus pakai kasut..xde nk wat senaman ringan..masuk je dlm pdg trus sepak2 bola..konon2 nk wat skill la...ttbe t'pijak bola..trus kaki aku t'seliuh..adoiyai!!tuhan je la yg tau time aku kene tu sakit die cmne..nk nangis weh...sakit giler..pastu trus aku duk luar..lom start main lg tuh..jap g mmbr aku tnye "kaw ke mal"..aku jwb ar. "kaw gak neh"..cam kopi lak..betul2 kaw[kopi kapal api]..pas dh rehat 5 minit aku masuk balik nk main..cam dh xsakit je aku rs..lm gak aku main pastu..xigt sakit dh..







pas abih main kitorg nk p minom..diorg ckp nk p minom kedai awek yg diorg bese p minum tuh..diorg kate nk tunjuk kat aku awek yg cun kat kedai tuh..adeh!!ape la yg ade kat pemikiran diorg nie..igt aku nk sgt ke awek tuh..smpai je kat kwsn tmpt mkn tuh..aku tgk byk giler kedai mkn..berderet..tp diorg ckp kedai mkn awek tu xbukak..hahahaha...xde rezki la nk tgk awek tuh..so aku ckp ar "kite mkn je la kat kedai lain"mmbr aku ckp "aku xde selera ar nk mkn kat kedai lain"..smpai cmtu skali diorg nie..gile otak tul..ape la awek tuh dh wat sampai angau diorg nie..ish3..so kitorg pon balik la ke umh masing2..





lupe plak psl kes kecederaan aku tu kn..pas dh smpai umh kn trus nk tdo weh..xde nk mandi2..guling ke kanan..guling ke kiri..xleh nk tido..kaki aku dh rs len mcm dh nie..berdenyut2..aduh!!efek die dh dtg..kesakitan yg amat sgt mule m'hantui diri ku saat itu..xleh nk tdo lgsg..sampai ke pagi..pagi tuh aku tgk kaki dh bengkak gile..peh!!ade point nk cuti keje neh..ske tul aku kalo cuti keje neh..xtau pahal..maybe penat kot asyik keje je..hahaha..seminggu beb aku cuti...tp sakit die sampai skrg ade lg..dasat weh!!

Friday, February 20, 2009

Tangisan Seorang Wanita

pagi yang gelap kini sudah terang
aku adikmu dan engkau abang[bile masa ntah aku kawen adik die]

Diwaktu pagi yang begitu indah.perut aku terasa begitu lapar.berlagu ala-ala bunyi lagu speed metal gitu lho.kelaparan sangat dah aku ni.aku pon apa lagi.terus ar menuju ke jalan yang benar.pergi kedai makan la.takkan nak pergi kedai motor pulak kan.tu menuju ke jalan yang salah.aku pon p la makan kat hotel 6 bintang[konon2].

setibanya aku di hotel tuh aku dilayan bagai tetamu VIP.wah!!syok tul berangan.nak masuk je kat restoran dalam hotel tuh tibe2 pintu die terbuka sendiri.ahaks!!!kaget aku.pintu dia bukan otomatik pun.sekali aku pandang ada gadis yang buka pintu tu la.tapi dia dalam keadaan kelam kabut.sempat aku tengok kearah muka dia.peh!!cun gak.tapi apsal cam berair mata dia.ni mesti nangis.[orang cakap paling senang nak amik hati gadis time dia tengah dalam kesulitan or bersedih].so apa tunggu lagi.aku pon kejar la.aku jerit..

Rudz:hey JUN[sempat aku tengok nametag die td][konon2]
Jun :(berpaling)...ye saya..sapa awak ni?kita kenal ke?
Rudz:saya bukan siapa2 dan kita tak kenal antara satu sama lain.baru nak kenal2 la ni.
Jun :huh!?[wat muke pelik tapi still lawa :P]
Rudz:eh!apsal awak nangis?
Jun :nangis!?oh..tadi tengah wat keje..
Rudz:tengah wat keje leh nangis ek?
Jun :iyelah..kan saya pembantu chef.tengah kopek bawang tadi pastu tergosok lak mata.
Rudz:la..!!sebab tu je ke.[ceh melepas la aku.ingatkan gaduh ngan pakwe ke]

adeh!!terlepas 1 lagi peluang untuk membuat si gadis bahagia.tak bernasib baik la gadis tu maknaya.HAHHAHHAHAH!!!!

Tuesday, February 17, 2009

Bliz - Mimpi Yang Mati


Tak sengaja genggamanku terbuka
Lantas ku gapai bintang yang berjuta
Bintang yang kuimpikan menerangi
Takkan kubiarkan berlalu pergi
Andai benar kau menjadi milikku
Mencintaimu menjadi sumpahku
Namun jika hadirmu satu mimpi
Aku rela tidur sepanjang hari
c/o :
Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati
Genggaman tanganku terbuka sepi
Mendambar dirimu satu ilusi
Bintang yang kugapai tak berpanjangan
Hadirmu di dunia hanya pinjaman
Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati
Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati
Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati

Monday, February 16, 2009

Read 'N' Think


Hey....

Dont confused yourself!?

Let me say 2 simple phrase...


"we are PROUD of our GENDER"

&

"we are THANKFUL servants of ALLAH


Sunday, February 15, 2009

Makcik atau Kakak?

citer die camni.petang tu kan time aku nk p kat tempat budak2 kecik blaja tuh.ape ek nama tmpt tuh?hMm..TADIKA!!!adeh!tadika pon tak ingat.lemah ingatan tul la.aku p tadika tuh bukan nk daftar anak aku belajar kat sana tau coz aku kawen pon blom.hehe.single n available.ahaks!!aku p sana coz nak cari makcik neh.aku xtau nama makcik tuh.coz dia panggil aku n nk mintak tolong aku belikan barang.adeh!!makcik neh xnmpk org lain ke.aku gak yg kene.tp disebabkan aku sorg budak yag baik kn kn kn.tul x?aku pon setuju je la nk tolong belikan barang yang dia suruh tu.dia suh aku beli bawang BOMBAY 2 hengget.camne leh lepas bombaynye bawang kat cnie.

selang bape minit lepas aku p beli bawang tuh.aku pon p la kat tadika td tu balik.aku jenguk2 ar kat pintu kan.mana la plak makcik ni pegi.apsal takde orang ni.aku pon bg salam.jap lagi ada orang jawab.pastu aku tengok kat depan pintu makcik yang lain plak.aku tnye ar kat die.

rudz:makcik,makcik yang lagi satu mana?
makcik[2]:makcik yang mana plak nie.akak tak tahu la.
rudz:ala makcik yang pakai baju kaler merah tu.
makcik[2]:ade2.nanti akak panggilkan ek.
rudz:terima kasih makcik
makcik[2]:sama2..tggu tau..kang akak dtg ngn makcik tuh.

adeh!!aku panggil dia makcik.dia bahasakan diri dia akak plak.tengok muka dah tua dan rasa umo dah sebaya mak aku tp perasan muda lg tuh.degil gak tuh.panggil dia makcik banyak kali pun still bahasakan diri dia akak gak.hahahaha.korang rasa yang mana betul?

Saturday, February 14, 2009

ROCK

korang sume tau tak ROCK tuh mende?

Rock ialah sejenis muzik yang mendapat sokongan ramai di zaman yang penuh pancaroba, mula diperdengarkan oleh dua buah kugiran gergasi pop di dunia iaitu The Beatles dan Rolling Stones. Muziknya di kala itu adalah umpama lanjutan dari muzik Rock & Roll yang sering dipersembahkan oleh Elvis Presley, Sha Na Na, Showaddy Waddy dan lain-lain, tetapi muzik rock lebih aggresive (keras/bingit) dari segi dendangannya. Setelah melalui beberapa detik-detik musim, muzik rock terus berkembang sehinggalah terciptanya irama heavy metal rock yang mula diperkenalkan oleh Led Zeppelin.

Rock adalah muzik yang disukai oleh masyarakat berjiwa memberontak, yang mengambil sikap 'peduli apa'. Mereka tidak suka memikirkan soal-soal yang mengelirukan mereka. Kerana itu mereka sering disalah anggap sebagai golongan yang menentang kelaziman hidup bermasyarakat."

Tapi sebenarnya aku bukan nak cerita pasal muzik rock.aku sebenarnya nak cerita tentang bagaimana nak mencari kawan:

Bagaimana mencari kawan yang baik?
1. Jika engkau berbuat baik atau bakti kepadanya dia akan memelihara.
2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya dia akan membalas baik persahabatanmu.
3. Jika engkau memerlukan pertolongan daripadanya berbentuk wang dan sebagainya dia akan membantumu.
4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya dia akan menerima dengan baik.
5. Jika dia mendapat sesuatu kebajikan daripadamu dia akan menghargainyadan menyebut kebaikanmu.
6. Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta) dia akan menanyakan kesusahanmu

sebenarnya bermacam2 lagi Rentak Orang Cari Kawan[ROCK].terpulanglah pada kita nak cari yang bagaimana.

Friday, February 13, 2009

Racing

malam itu memang begitu memenatkan.sedang aku rehatkan diri kat ruang tamu rumah aku[takkan ruang tamu rumah korang plak kan].tiba2 aku terasa nak pergi RACING.malam ini aku rasa nak bawa kereta EVO 8.peh!!!rasa2 dh cukup laju kereta aku ni. sedang aku ronda2 naik kereta aku,tiba2 ada 1 kereta yang memecut agak laju di sebelah aku.aku pon apa lagi.darah muda kan.cepat panas.kereta yang lalu sebelah aku tadi itu rasa2nya SUBARU IMPREZA.semakin tak nampak kereta tu dari pandangan aku.tapi dengan kelajuan yang dimiliki oleh kereta aku yang baru di selenggara dan di adjustkan turbonya bior lagi laju daripada biasa.ahaks!!memecut dan terus memecut,akhirnya nampak juga aku dengan punggung kereta tu.apa lagi yang aku lakukan bila berada di belakang kereta tu terus aje aku cucuk2 belakang dia.mungkin disebabkan kesakitan yang teramat sangat terus kereta tu memecut dengan lebih laju lagi.Ah!!!takde hal la laju camtu.boleh je aku kejar.nampak macam pelahan je kereta tu atau mungkin kereta aku yang terlebih laju.ALAMAK!TERLEBEY SUDAH[ayat stacy,pinjam jap].


dalam pada masa aku tengah kejar kereta tu,aku terperasan dah sampai kat highway.wah!!jauhnya aku kejar dia.sampai je dekat highway tuh bermulalah kejadian kejar mengejar.aksi drift macam kat dalam filem EVOLUSI KL DRIFT tuh.korang tengok tak cerita tuh.kalau tengok senang la korang nak bayangkan macam mana drift yang aku buat tu.tiba sampai kat simpang 2 dia masuk kiri aku nak ikut jugalah tapi tak kesampaian sebab ada kereta lain yang halang so aku terus je langgar kereta yang halang tu.yang peliknya bila aku dah langgar kereta tu,kereta aku takde ape2 pun.masih boleh berjalan lagi dan enjin masih hidup.hilanglah jejak kereta yang aku kejar tadi.huhu.tak puas lagi racing ni.


dalam kesamaran malam yang diterangi oleh lampu2 jalan yang tak berapa nak terang tu.tiba2 aku terlihat cahaya merah dan biru di ikuti oleh bunyi siren[ni no ni no ni no] lebih kurang begitulah bunyinya aku rasa.macam pernah ku dengar bunyi siren itu.wah!!pak polisi rupanya.diorang nk kejar aku wor.aku pun terus la melarikan diri untuk keselamatan dunia.[hahaha,ape kaitan dengan dunia lak nie].adegan kejar mengejar berlanjutan beberapa minit sampai la aku kena tangkap.rasa dalam 3 buah kereta polis yang kejar aku.maut aku lepas kena tangkap tu.


selepas aku di tangkap tiba2 aku terdengar suara orang memanggil.macam pernah dengar suara itu.suara itu kedengaran semakin kuat.bunyi panggilan suara tu camni "Mal!!sudah2 la tu main PS dah nak maghrib ni.pergi la mandi".La!!suara mak aku rupanya.syok giler ar main PS game NEED FOR SPEED UNDERGROUND.
:P




Thursday, February 12, 2009

Sempena Valentine's Day

Adakah korg mengamalkan hari valentine's

Mengapa kita perlu mengamalkannya sedangkan Islam menggalakkan umatnya kasih-mengasihi sesama sendiri sepanjang waktu dan bukannya menetapkan pada hari-hari tertentu atau berkala.

kebanyakannya org bercinta yg selalu mengamalkan atau mengungkapkn slmt hari valentine's pd kekasih mereka.apabila hari valentine's tiba kebanyakan mereka akan berjumpa dan ber dua2an..dan berkemungkinan akan menaikkan nafsu..

hampir smua benda menjadi tuntutan nafsu.
ikut teori saiko, manusia terdorong oleh 3 tenaga…
1.ID (nafsu)
2.EGO (natural)
3.SUPEREGO (nilai)

malangnya, sifat natural + nilai selalu terkalah oleh ID….
cinta… cinta itu nafsu
sayang itu nafsu
kehidupan itu sendiri nafsu…

Berdasarkan firman allah s.w.t :

"katakanlah (wahai Muhammad): hai orang-orang kafir, aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak mahu menyembah (ALLAH) apa yang aku sembah.Dan , aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat, dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagi ku agamaku"

Al-Kafirun ayt 1-6

Tuesday, February 10, 2009

Goyang

satu petang yang damai

aku sedang menanti

menanti seorang teman yang tak datang2.





tiba2 hset aku bunyi "kringg...kringg..kringg"[ade lg ek hset bunyi camtu].aku pon angkat la fon tuh..dia cakap dia polis..terkejutnye aku..apa pula dah aku lakukan?



rudz:helo..[sj xnk bg salam dulu,mn tau org bk islam yg call]

polis:assalamualaikum![nada suara yang agak garang]

rudz:waalaikumsalam..sape nie?

polis:saya polis dr balai polis setapak bahagian jenayah berat..

rudz:ahaks!![terkejut..ape aku dh wat?or..ade mende yg baik dh berlaku nie]kata2 dlm hati aku.

polis:saya dapati anda adalah slh seorg suspek yg kami cari..

rudz:suspek kes ape encik?[rs2 aku xde wat slh ape2 pon]

polis:kes rogol beramai-ramai!![nada suara seakan-akan menjerit]

rudz:adeh!![pekak telinga aku].encik silap org nie?

polis:mana boleh silap

rudz:mmg sah encik silap la..

polis:ish!takkanlah polis boleh silap.ni nk tnye?
rudz:tnye ape tu encik polis?

polis:apsal ko rogol ramai2?ko GOYANG[takut] ke nk rogol sorang2?

rudz:alamak encik polis.soalan jenis apakah itu?[dh rs nie mst kwn2 nk kene kn aku]

polis:jwb aje la.org dh tnye...

rudz:maleh aku nk jwb.ko jgn ar main2.siot punye mmber..wat saspen je..mengong!!



keGOYANGan aku beransur pulih..betul2 takut td time dgr die polis..hahaha..nasib la..len la kalo die ckp ade saman ke kn..leh ar dipercayai skit..nie rogol..xmasuk dek akal lgsg.. :hehe

Friday, February 6, 2009

Gunting Rambut Atau Tidak?

aduh!!!



mak aku dah bising ar..die ckp rambut aku dh panjang..die asyik ckp "bile nk gunting rambut?".korg rs cmne aku kene gunting rambut ke x?







<--Ni style rambut aku time skrg








<--Nk gunting botak trus cmni ka?larik plak gadis2 nnt..hahaha








<--potongan pendek camni pon ok gak kn..
nk gunting rambut pon problem..pompuan ileks je bela rambut panjang2..ish3..
pening pale nk gunting ke x nie?huhu..hahahhah..
p/s:gambar sekadar hiasan je..

Bagaimana Perut Dah Lapar?

pasti anda mempunyai pengalaman lapar.tak sangka pengalaman lapar boleh menguji percintaan idaman anda.mari tengok percintaan anda.





[gambar sekadar hiasan]

soalan:pukul 2 pagi,anda berasa sangat lapar.makanan apa yang akan anda makan?


A)biskut,gula-gula dan makanan ringan
B)sandwich atau burger
C)steak
D)mee


Analisis:

JENIS A
anda vercinta hanya kerana anda ingin merasai percintaan.anda tidak semestinya sangat suka akan si dia.berhati-hati dengan sikap anda yang akan membawa kesan yang negatif.anda yang hanya mengejar permainan cinta akan merosakkan makna sebenar percintaan.sebaliknya apabila cinta sejati dah tiba,anda tidak tahu nak menghargainya dan melepaskan peluang ini.

JENIS B
percintaan merupakan makanan utama anda.ia akan menyuburkan jiwa anda.tiba-tiba anda berbakat dalam menulis puisi cinta,surat cinta,menyanyi lagu cinta dan mengharukan hati si dia.apabila hati anda sudah mempunyai si dia,anda tidak mungkin akan pandang orang lain lagi

JENIS C
anda mengejar percintaan yang romantik dan bercitarasa tinggi.anda memerlukan kekasih anda mempunyai pendidikan yang tinggi,personaliti yang baik,paras rupa yang cantik/kacak dan hanya mencintai anda seorang saja.semua orang pun mengharapkan apa yang anada idamkan.tapi sebelum itu haruslah memastikan diri sendiri mempunyai kelayakan yang setimpal.

JENIS D
anda juga berangan-angan untuk memiliki kekasih yang sempurna dari semua segi.tapi pada masa yang sama,anda juga menyedari bahawa dunia realiti tidak semudah yang anda sangkakan.anda pandai menyesuaikan diri sendiri dalam dunia realiti.dalam soal percintaan,anda memegang kepada prinsip "ada jodoh bersama,tak ada jodoh berpisah".

Tuesday, February 3, 2009

ST 12 - Jngan Pernah Berubah

Biarkan waktu teruslah berputar
Mencintai kamu penuh rasa sabar
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
Ku ikhlas ‘tuk bertahan
Cintaku padamu begitu besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Malah kini kau ucapkan selamat tinggal
Membuat keresahan


Meninggalkanku tanpa perasaan
Hingga ku jatuhkan airmata
Kekecewaan ku sungguh tak berarah
Biarkan ku harus bertahan

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah
Jangan pernah kau coba untuk berubah
Tak relakan yang indah hilanglah sudah

Jangan pernah kau coba untuk berubah
Ku relakan yang indah dalam hatinya

Friday, January 30, 2009

Kiamat Akan Berlaku 2012?

NEW YORK - Dunia akan kiamat tiga tahun lagi?




Sebuah akhbar di sini semalam melaporkan berdasarkan kalendar kaum Maya di Amerika Tengah, kod tersembunyi kitab Injil Perjanjian Lama dan teori pergerakan planet, dunia akan berakhir pada 21 Disember 2012.


Tamadun Maya kuno yang pernah wujud kira-kira 200 Tahun Sebelum Masihi memiliki ilmu astronomi yang maju dan mereka berjaya mengesan pergerakan matahari dan planet sejak beberapa ribu tahun lalu.


Menurut kalendar Maya yang berakhir setiap 5,126 tahun, malapetaka besar akan menghancurkan dunia pada 2012 di mana satu zaman baru akan muncul selepas itu.
Pada 21 Disember 2012, Bumi akan berada sebaris dengan pusat Galaksi Bima Sakti buat kali pertama sejak 25,800 tahun menyebabkan polar magnet Bumi berganjak sekali gus mencetuskan gempa bumi, banjir dan letupan gunung berapi.


Seorang rakyat Belgium, Patrick Geryl, 53, mempercayai kalendar Maya itu dan dia bersama-sama 20 yang lain merancang membeli tanah di Afrika sebagai persediaan memulakan tamadun manusia baru selepas kemusnahan Bumi.


"Perkara terbaik seseorang individu itu boleh lakukan berhubung ramalan itu adalah berhenti kerja dan melakukan persediaan," katanya.


Selain kalendar Maya, sesetengah pakar astrologi meramalkan pada tarikh itu, planet ke-10 dan terbesar dalam sistem solar, Planet X atau Nibiru, akan berada pada kedudukan terdekat dengan Bumi dan tarikan gravitinya mencetuskan bencana alam besar-besaran di bumi.
Selain dua ramalan tersebut, teori kiamat 2012 diperkuatkan lagi dengan penemuan kod rahsia dalam Kitab Injil Perjanjian Lama pada tahun 1994 oleh sekumpulan penyelidik.


Menurut mereka, Bumi akan dihentam asteroid sehingga menyebabkan kemusnahan besar-besaran. - Agensi

Monday, January 26, 2009

5 laki VS 5 awek

1st skali aku nk bgtau kat korg nie bukan citer yg berunsur kelucahan..mintak maap la kepada sesapa yg m'punyai otak yg lebey menjurus kearah itu..hahahha..sbnrnye citer ni pasal futsal lor..



citer die cmni..

mlm tuh kitorg p men futsal n nk lwn ar ngn 1 team tu kn..dh smpai je kat tmpt futsal tuh kitorg p la kat tmpt nk main tuh kn..sampai2 je tgk xde org pon kat dlm court tuh lg..adoiyai..awal sgt ke kitorg smpai..ke diorg yg dtg lmbt neh..tggu punye tggu dh dekat sejam..team lwn xmuncul gaks..cuak ke ape nth diorg nie..ngn team "NOOB" pun cuak ke..adeh!!jap g kitorg decide nk main je la sejam..tnpa team lawan..lwn sesama sendiri je la..tp xcukup owg lor..ade 8 owg je..xkn nk 4 lwn 4 kn..penat beb..

arGGgHHH..

pedulik la..kitorg men gak..dlm 10 minit camtu kirog dh main ttbe dtg ar sorg awek nie..cun gak ar..siap b'pakaian sukan..xkn la p tmpt futsal pakai baju kebaya lak kn..bkn tmpt modelling pon..hahahha..jap g die bersuara.."jom lwn nk"..t'kaget kitorg dgr pelawaan awek tuh..jap g mmbr aku tnye ar kat die.."nk lwn watpe ngn awek2 cun cmni..kite knl2 la"..trus je kene sekeh pale mmbr aku tuh ngn mmbr aku yg lainnye..then kirog tnye.."apsal xmen ngn team gurlz yg lain.."die ckp..."diorg xdtg ar..lgpn nk prepare utk tournament esok..ni kire last practice la.."camtu la die ckp..adeh!!!apsal la nk lwn ngn team laki2..alamakyai!!!jap g dh lama pk so kitorg setuju je la..korg bygknlh camne men futsal ngn awek2 kn..cover2 siot nk gelecek bola tuh..kang xpasal2..hahhaha..maleh aku nk citer dh...lu pikirlah sendir!!!!assalamualaikum...

:P

Sunday, January 25, 2009

Panggilan Misteri

hare tuh hari ahad...ahad bile nth..ahad baru2 ni ar kot..amnesia dh aku neh..xigt plak ble..tp mmg hari ahad ar aku rs...time tuh ptg..cuaca ptg tuh agak nyaman gak la..berangin je..fuh!!!best siot...stim aku di hembus angin sepoi2 bahasa[gile tul la mamat neh..kene tiop angin pon stim]..tp bhse ape yg angin tuh tiup kat aku,aku xtau la..hantam saja la labu..time aku tgh lepak2 ptg tuh ttbe ade call.. 2 kali call tuh..aku bior je coz xde kuar nama..aku mls ar nk angkt no yg aku xknl..jap g die call lg..aku nk angkt je die padam..cis..bengang tul aku..jap g aku taip msj..aku tnye "sape ni".ringkas sggh ayat itu..pastu die reply tau..die tulis "munugathan sini".alamakyai!!!dlm pale otak aku dh set dh nie mst mmbr2 aku nk kene kn aku neh..xpe2..aku bior je msj tu xb'bls..lepas seminit camtu die call balik beb..waduh2..aku dgn tahap kemarahan yg mencapai kuasa 19 petala langit dh nie aku rs..aku jwb pggln tuh..jap g ttbe die ckp bhse yg aku xtau lebey kurg camni ar die ckp "*^&*^***(@*$^*($@(&#@% !!^^#%$#**^$@*&*@^^@$"..pastu aku ckp.."korg jgn main2 bleh x".aku tnye lg "korg nk ape neh".die jwb plak tuh aku ")*(*&@^$(&*$^&()@&*$^"..aduhai!!pening pale aku dgr ayat2 yg aku xphm..then trus aku letak je tepon tuh..

nk carik penadol neh..pening pale..kene minum activfast..copek skit recover..hehehe :P

Saturday, January 24, 2009

RM360 lesap!!??

hari tuh aku dah kelewatan nk p keje..kelam kabut aku..ish3..dah lewat 1jam 30 minit..mampos aku kene marah ngn bos neh..tp xpe..komitmen terhadap keje aku p gak..tp dlm ht rs mls tuh dh dtg.rs2 cam xnk p je..hahahhaha..nk ponteng lg la gamaknye tuh..tp sebelum nk p tuh aku t'igt nk kene bank in duit kat akaun member aku..so aku pon p la bank dulu b4 p keje..jd b'tmbh lmbt la aku ke tmpt keje..ish3...sbbkn rs dh lmbt sgt aku pon bank in la duit tuh gune cash deposit..pastu tulis no akaun die..masukkn duit..rs2 cam dh betul je...so aku pon blah je la tanpa mengambil resit..jap g aku msj mmbr aku ckp duit aku dh bank in..ble aku dh sampai kat tmpt keje tepon bunyik2..ngn bos pon masih berbunyik2 gak lg..so aku rs cam dh hangin je..tp aku wat ileks je..aku selamba je jwb tepon tuh..nk tau mmbr aku ckp ape.???xyah tau la kn..suspens skit..hahaha..xsampai ht aku mnk bior korg suspen..die ckp duit xmasuk..ha!!!ape!!!bior btol!!ish3...melesap cmtu je duit tu ke akaun org lain..ske la org yg dpt duit tuh..ttbe je ade duit rm360 bertmbh dlm akaun die kn...

Wednesday, January 21, 2009

Ponteng kerja

hahahha..
hari ni aku ponteng keje weh..lihatlah dunia..mls tul aku neh..org berebut2 cari kerja..aku sng2 je ponteng..mula2 tuh aku p keje..pastuh mmbr aku msj ckp nk jumpe..aku xtau ar nk wat cmne kn..aku pon bgtau la kat bos aku..aku ckp nk p jumpe mmbr..die pon bg pelepasan..lgpn smlm aku balik lewat giler beb..penat seh..igt mmg dh xnk dtg keje lgsg pg tuh..tp sbbkn kerajinan aku..aku p gak la..[ape aku neh..sekejap malas kejap rajin]

ish3...
so kesudahannye aku balik half day..aku pon balik ar umh..mandi2 pastu pakai ar baju kn..xkn nk kuar xpakai baju plak..adoiyai!!!kene hntr tanjung plak kang..sbnrnye aku xtau pon mmbr aku nk jumpe aku pasal ape..die xbgtau pon..aku pon wat xtau je la..dh aku siap n ready nk p adik mmbr aku tuh sampai..so kitorg pon memulakanlh p'jlnn yg agak jauh..GOMBAK ke PETALING JAYA..jauh gak tuh beb..sempat gak ar kitorg sesat..wakakakkaka..dlm perjalanan tuh aku kene tggl jauh gak la ngn adik mmbr aku tuh..die bawak moto lahu siot..cam cipan..jap g ttbe dr jauh aku nmpk die dh b'hnti kat tepi jln tuh..aku igt moto die rosak..rupe2nye 2t moto die abih dh..ish4...kalo la moto die rosak..payah beb nk tolak..
penat gak ar..lagipon time tuh dh kat highway..

penat plak aku menaip neh..
setelah lama b'jln akhirnya sampai la ke rumah mmbr aku tuh..ketuk2 pintu umh die x b'jwb..die xde kat umh..aiseymen!!!bengang giler ar..then aku pon tepon ar die..die ckp die kat cc..ish3..sompek lg tuh..die suh kitorg dtg kat cc tuh..sampai2 kat cc je die dh t'pacak kat sblh moto die..pastu aku ckp ar nk p mn sbnrnye..die ckp kite p KARAOKE..adeh!!penat je dtg jauh2 semata mata nk p karaoke..kurengnye mmbr..alang2 dh sampai aku pon layan je la..hahahhah


3 jam gak ar kitorg dlm bilik karaoke tuh..
mcm2 lagu kitorg layan..
hahahahha..
sia2 je ponteng koje..

Tuesday, January 20, 2009

Hari Pertama Menulis Di Blog

Assalamualaikum..

Akhirnya..
Wujud jugak la blog aku sendiri.Niat nk wat blog neh dh lm dh sbnrnye.Ni sume si Sha punye pasal la.Skit2 suh aku wat blog.Sampai naik lemas dh aku nk dgr die ckp[jgn mrh ek Sha,gurau2 jak].Hari tuh ade gak die ckp nk bg idea aku wat blog ape.Bile aku tggu x dtg2 pon idea dr Sha neh.So t'padam la niat tuh wat sementara.Hari ini,for the 1st time.Aku wat blog sndr.Tp sbnrnye aku malas ar nk ade blog neh.Kang kalo x upload mende2 or story yg baru bosan plak org nk tgk blog neh kn.Pemalas skit aku neh.Tp sbnrnye lebey kpd kekurangan idea utk menulis la.
Ape2 pon aku akn cube sedaya upaya la utk memeriahkn blog yg xseberapa neh.Sokongan dr kwn2 amat la diperlukan.hahahahha.Mcm ahli politik je aku tulis neh.

:P