Monday, September 14, 2009

Pertemuan Di Jalan TAR

hari ahad jam 9 mlm lebey kurang camtu la..
adik aku yg kecil sekali tengah b'jalan kearah aku yg sedang duduk di court badminton ngn kwn2
ttbe dia jerit..."abg p amik akak[mksdnye adik aku yg lg sorg la...so akak adik aku la tuh]"
aik!!!
pehal dia xjln trus kat aku je ckp pelan2..
penat sgt posa td kot..
xpon b'buka mkn byk sgt..
hahahahah..
aku pon start skuter aku dan terus memecut dengan laju..
wah!!laju mn sgt la skuter..hihihih
bese aku p jln TAR tu dkt 5 or 7 minit je..
ni dkt 10 minit lebey baru smpai..
betapa jem nye jalan..
ish3...
xreti duk umah berehat ke dorg tuh..
mlm2 pon nk kuar gak..
sampai2 je kat jln TAR tu adik aku xkuar lg..
lmbt lg katanye..
so amik kesempatan la jln2 kat ctu..
masuk la dlm bazaar dia..
mcm2 ada wor..
jln punya jalan ttbe t'perasan lak sorg gadis nie..
aduh!!minah tu rupanye...[aku pggl dia Al]
nak patah balik payah lak..
org ramai gile..
so terus je la jalan sampai kat tempat minah Al tuh..
ttbe dia tegur..

Al:eleh amal..wat2 xnmpk lak ek..
rudz:eh si Al rupenye..[bkn sial ar]
Al:lama xnmpk awak?bz sgt ek..
rudz:lama ke..adoiyai!!bz la..[bz ngelak jumpe ko]
Al:oh patut la..so pe citer skrg nie..
rudz:citer..ermm..tgh tggu nk amik adik nie..[cam xjwb soklan je]
Al:dia kat tmpt tu gak lg ke..
rudz:a'ah..tlg2 je..pakcik tu suh datang..lgpon dia dh start cuti kan..
Al:yela..dr duk umah xwat pape kn..
rudz:ermm..eh nk jln ke sn plak nie..ggu org nk lalu je kat cnie..nk jalan skali ke?
Al:nk nk nk...
rudz:[nak aje minah nie]padahal dia dh lalu kat arah yg aku nk jalan nie td..
Al:nk tgk baju2 raya ke..
rudz:a'ah..tgk2 je..xbli pon..adik dh bli kn..[xmoh bgtau kaler]
Al:adik bli kn..

ttbe enset aku bunyik..
"abang kat mn skrg nie..penat dah aku tggu.."

rudz:alamak!!adik dh tggu la..balik dulu ye..bye..assalamualaikum
Al:oh yeke..ok la..waalaikumsalam[sambil hulur tangan nak salam]

oh tidak ku layan...gerak2....

RuDZ:adeh!!camne leh jumpe..mengulit kenangan tul la..tdo time...ngantuk nye...

No comments:

Post a Comment